Kazino psiholoģija : Kas izraisa atkarību no kazino
- Aicinošs dizains: Kazino izmanto greznu dekoru, lai radītu aicinošu atmosfēru, kas veicina tēriņu.
- Pulksteņu un dabiskās gaismas trūkums: Šo elementu trūkums padara laika skriešanu nenozīmīgu, uzturot apmeklētājus ilgāk ieinteresētus.
- Stimulējošas gaismas un skaņas: Spilgtas gaismas un skaņas rada satraukumu, padarot vidi pievilcīgu.
- Atmiņā paliekošas smaržas: Specifiskas smaržas tiek izmantotas, lai izraisītu pozitīvas emocijas un uzlabotu pieredzi.
- Gandrīz uzvaras: Šie gadījumi pievilina spēlētājus noticēt, ka viņi tuvinojas uzvarai, veicinot turpmāku spēlēšanu.
- Pazīstami koncepti: Spēles tiek veidotas ar atpazīstamām tēmām, lai piesaistītu un uzturētu interesi.
- Spēles bez skaidras naudas: Žetonu vai digitālās valūtas izmantošana padara tēriņus mazāk taustāmus.
- Kontroles sajūta: Piedāvājot izvēles spēlēs, tiek radīta nepatiesa kontroles sajūta, vilinot uzlikt vairāk likmju.
Kā kazino izmanto psiholoģiju, lai veicinātu lielākus izdevumus

- Apzināts dizains spēlē būtisku lomu azartspēļu uzvedības ietekmēšanā.
- Kazino izmanto zinātniski pamatotas tehnikas, lai piesaistītu un iesaistītu viesus.
- Šīs metodes bieži vien padara spēlētājus mazāk apzinātus par saviem tēriņiem.
1. Saistošs dizains
Kazino ir rūpīgi izstrādāti, lai veidotu apmeklētāju uzvedību. Bila Frīdmana klasiskā kazino dizains izmanto spēļu automātus kā dekorāciju, veidojot mājīgas, bez logiem telpas, kas rada omulības sajūtu, lai turētu apmeklētājus spēlē. Viņa labirinta līdzīgā pārietne, izklāta ar pievilcīgām spēlēm, dezorientē apmeklētājus, piespiežot viņus spēlēt, meklējot izejas. Savukārt Rodžera Tomasa rotaļu laukuma dizains uzsver atpūtu ar augstiem griestiem un skaistu dekoru, mudinot viesus palikt ilgāk. Abi stili, neskatoties uz atšķirībām, mērķē panākt apmeklētāju atgriešanos, bieži vien neatkarīgi no finansiālajiem zaudējumiem.
2. Pulksteņu un dabiskās gaismas trūkums
Kazino, pazaudējot logus un pulksteņus, tiek radīta vide, kur laiks kļūst nenozīmīgs. Šis dizains tur spēlētājus ieinteresētus, ļaujot viņiem iegrimt spēļu « zonā », neapzinoties, cik daudz laika ir pagājis. Tiem, kuriem ir azartspēļu atkarība, šī zona piedāvā glābšanos no dzīves spiedieniem, vedot viņus pavadīt stundas vienā spēlē, neapzinoties savus zaudējumus.
3. Stimulējošas gaismas un skaņas
- Spilgtas gaismas un skaļas skaņas kazino rada iesaistošu atmosfēru, aizraujot spēlētājus no realitātes.
- Žurnāls Neuroscience pētījums izceļ, ka spēļu automātu stimuli veicina riskantus lēmumus.
- Mūzika ietekmē uzvedību: zemā tempa mūzika paildzina spēli, kamēr ātrā tempa paātrina liekšanu likmju.
4. Atšķirīgas smaržas
Kazino izmanto atmiņā paliekošas smaržas, lai uzlabotu spēļu pieredzi. Izplatot aromātu eļļas caur ventilāciju sistēmām, viņi rada aicinošu atmosfēru, kas mudina apmeklētājus ilgāk uzkavēties. Pētījuma rezultātā noskaidrots, ka spendings spēļu automātus aromātiskās zonās palielinājās par 45%. Šī stratēģija, apvienota ar pievilcīgām ēdienu smaržām no vietējiem restorāniem un maiznīcām, veido svētlaimīgu vidi. Pievilcīgu smaržu, spilgtu gaismu un jautru skaņu kombinācija mudina apmeklētājus ilgāk uzturēties un vairāk spēlēt azartspēlēs.
5. Gandrīz uzvaru pievilcība
Spēļu automāti izmanto psiholoģisko taktiku gandrīz uzvaras, lai aizraut spēlētājus. Gandrīz uzvara notiek, kad spēlētājs gandrīz uzvar, piemēram, iegūstot četrus no pieciem simboliem. Šī tuva sasniegšana arregula smadzeņu atalgojuma sistēmu, līdzīga faktiskai uzvarai. Nākamās panākumu cerības tur spēlētājus ieinteresētus, veicinot cerības sajūtu un bažas nepalaist garām. Šī parādība būtiski veicina azartspēļu atkarību, īpaši tiem, kas ir pakļauti patoloģiskām azartspēlēm.
6. Atpazīstamas tēmas
- Pazīstamas tēmas: Spēļu automāti bieži atspoguļo iemīļotus TV šovus, spēles un ikonas, radot komforta sajūtu.
- Piemēri ietver « Fortūnas Rats » un « Kas grib kļūt par miljonāru » automātus.
- Šie koncepti mudina uz ilgstošu spēlēšanu, neraugoties uz spēles sarežģītību.
- Rezultāts? Vairāk spēļu bieži noved pie lielākiem zaudējumiem.
Naudiniski neskaitāmas spēles
- Spēļu automāti pārvērš skaidru naudu digitālajos kreditos, maskējot reālo naudu kā ērtus kuponus.
- Galda spēles izmanto bezskaidras naudas žetonus, padarot lielās likmes mazāk nozīmīgas un zaudējumus mazāk sāpīgus, kamēr tie netiek atzīti vēlāk.
8. Kontroles ilūzija
- Ļauna kontroles sajūta: Interaktīvās spēles kā craps un video pokers liek spēlētājiem sajusties kā viņi var ietekmēt iznākumus, veicinot ilgstošāku spēļu laiku.
- Mājas pārsvars: Neraugoties uz uztverto kontroli, kazino nodrošina, ka viņi galu galā uzvar, veicinot kazino atkarību.
- Pieejamais atbalsts: Tiem, kuri cīnās ar azartspēļu atkarību, tādas organizācijas kā Gateway Foundation piedāvā ārstēšanas programmas, lai palīdzētu atveseļoties.
9. Tiešsaistes kazino
Tiešsaistes kazino parādīšanās ir radījusi jaunu atkarības veidu, kas ir jāizpēta no cita skatupunkta.
Šķiet, ka tiešsaistes kazino spēlētāja psiholoģija nav tāda pati kā fiziskā kazino spēlētāja psiholoģija.
Atsauces :
https://www.jneurosci.org/content/33/45/17617.full
https://psychology.org.au/getmedia/422d3add-d12a-4427-af57-bf259b056d8d/aps-gambling-paper.pdf
https://cluster70evpsych.wordpress.com/2023/06/05/the-evolutionary-psychology-of-gambling-addiction/
